You are currently viewing Η ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ καταθέτει τις προϋποθέσεις για ουσιαστική και καθολική ΕΣΣΕ

Η ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ καταθέτει τις προϋποθέσεις για ουσιαστική και καθολική ΕΣΣΕ

Συνάδελφοι,

Στο τελευταίο Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΕΤΑΠ της 20/3, η ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ τοποθετήθηκε με απόλυτη σαφήνεια: η νέα ΕΣΣΕ δεν μπορεί να είναι μια ακόμη «διαπραγμάτευση χαμηλών προσδοκιών». Η συγκυρία, οι ανάγκες των εργαζομένων και η εκρηκτική πραγματικότητα της ακρίβειας επιβάλλουν να δοθεί καθολική συλλογική μάχη.

Την ίδια στιγμή, όμως, βλέπουμε κάποιους να  λειτουργούν με αποκλεισμούς δύο συλλόγων (ΣΕΥΤΠΕ και ΣΥΓΤΕ), μεθοδεύσεις και τεχνητές πλειοψηφίες.
Και το κάνουν μάλιστα ενώ δημόσια ευαγγελίζονται «ενότητα», «συνεργασία» και «ενοποίηση συλλόγων».
Στην πράξη, όμως, η στάση τους υπονομεύει την ενότητα, μειώνει την αντιπροσωπευτικότητα και αποδυναμώνει τη διαπραγμάτευση πριν καν ξεκινήσει.

Όλα αυτά ενώ, όπως ελέχθη από τον Πρόεδρο του ΣΕΤΑΠ στο ΔΣ, η Τράπεζα έχει δηλώσει προ ημερών πως «δεν προβλέπονται χρήματα για αυξήσεις για το 2026»!

Και ενώ δεν υπάρχει καμία απόφαση Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΕΤΑΠ για αποκλεισμό Συλλόγων από τη διαδικασία της ΕΣΣΕ!

Αυτό δεν είναι «θεσμική λειτουργία».
Είναι υπονόμευση της διαδικασίας και υπονόμευση του αποτελέσματος εις βάρος όλων των εργαζομένων.

🞂 Η ΕΣΣΕ δεν είναι πεδίο για μεθοδεύσεις – αφορά τον μισθό ΟΛΩΝ

Η ΕΣΣΕ είναι το κορυφαίο εργαλείο που έχουμε για:

  • πραγματικές αυξήσεις,
  • κάλυψη απωλειών της 12ετίας,
  • προστασία εισοδήματος,
  • αναγνώριση της συμβολής των εργαζομένων στην κερδοφορία.

Δεν μπορεί, λοιπόν, να αντιμετωπίζεται ως «κλειστό κλαμπ» κάποιων Συλλόγων.
Δεν μπορεί να γίνεται με αποκλεισμούς, όταν αφορά όλους.
Δεν μπορεί να ξεκινά με διαίρεση, όταν απαιτεί ενιαίο μέτωπο.

🞂 Η τοποθέτησή μας στο ΔΣ της 20/3

Η ΔΑΚΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ξεκαθάρισε ότι:

  • Η κερδοφορία της Τράπεζας δεν μπορεί να καταλήγει μόνο σε μπόνους στελεχών και μερίσματα μετόχων.
  • Οι εργαζόμενοι που παράγουν τα αποτελέσματα ασφυκτιούν από ακρίβεια, πληθωρισμό και πίεση.
  • Η νέα ΕΣΣΕ πρέπει να είναι μάχη, όχι τυπική διαδικασία.
  • Η διαπραγμάτευση πρέπει να γίνει με όλους τους Συλλόγους στο τραπέζι.

Και τονίσαμε ότι:

  • Η ΕΣΣΕ δεν είναι πεδίο αποκλεισμών.
  • Κανείς δεν περισσεύει.
  • Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να αφήνει άλλους απέξω.

🞂 Η πρόταση της ΔΗΣΥΕ – Γενικόλογα αντί για πλαίσιο

Η προεδρεύουσα παράταξη ΔΗΣΥΕ στο ΔΣ:

  • δεν κατέθεσε συγκεκριμένο πλαίσιο – γιατί;;;
  • παρουσίασε μόνο γενικόλογες διατυπώσεις,
  • και ζήτησε από τις υπόλοιπες παρατάξεις να καταθέσουν προτάσεις,
  • παρότι η ΕΣΣΕ λήγει στις 30/4!

Η ΔΑΚΕ ξεκαθάρισε ότι:

  • η ευθύνη κατάθεσης πλαισίου ανήκει στην προεδρεύουσα παράταξη,
  • η καθυστέρηση είναι αδικαιολόγητη,
  • η ασάφεια υπονομεύει τη διαπραγμάτευση.

🞂 Όταν το ΔΣ ενημερώνεται τελευταίο…

Κι ενώ, όπως ειπώθηκε, στο Διοικητικό Συμβούλιο της 20/3 δεν παρουσιάστηκε από το προεδρείο καμία κοστολογημένη πρόταση προς έγκριση, βρεθήκαμε — για ακόμη μία φορά — να ενημερωνόμαστε από ανακοινώσεις και αναρτήσεις στο Facebook. Χθες είδαμε ξαφνικά ένα “πλαίσιο”, το οποίο, χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωση του Δ.Σ. του ΣΕΤΑΠ, εστάλη με εξώδικο στην Τράπεζα ως πρόσκληση για διαπραγμάτευση.

Το Διοικητικό Συμβούλιο ενημερώθηκε τελευταίο! Συνάδελφοι, τέτοιες πρακτικές δεν συνάδουν με τη θεσμική λειτουργία που οφείλουμε να υπηρετούμε και επιβεβαιώνουν, για ακόμη μία φορά, ότι το προεδρείο της ΔΗΣΥΕ λειτουργεί πλέον ερήμην των συλλογικών οργάνων του ΣΕΤΑΠ, επιλέγοντας να πορεύεται μόνο σε συνεννόηση με τον ΣΕΤΠ.

🞂 Οι κόκκινες γραμμές της ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

Επιλέξαμε συνειδητά να μην μπούμε σε αριθμούς στο συμβούλιο — αυτό είναι ευθύνη της προεδρεύουσας παράταξης — αλλά θέσαμε ξεκάθαρα τις κόκκινες γραμμές που διασφαλίζουν πραγματικό, μόνιμο και μη συμψηφιζόμενο όφελος για όλους.

Συγκεκριμένα τονίσαμε ότι:

  • Οι αυξήσεις πρέπει να είναι πάνω από τις αυξήσεις της κλαδικής.
  • Καμία αύξηση δεν πρέπει να είναι συμψηφίσιμη.
  • Το όφελος πρέπει να είναι επαναλαμβανόμενο και μόνιμο για ΟΛΟΥΣ.

Και όταν κάποιοι ξεκινούν με διαίρεση, λέγοντας ότι «η κλαδική σύμβαση δεν κατάφερε να κεφαλοποιήσει υπέρ των εργαζομένων τη νέα εποχή των τραπεζών», ενώ οι ίδιοι, στην προηγούμενη επιχειρησιακή – πριν τρεις μήνες – και μετά από 12 χρόνια καθήλωσης των μισθών μας, υπέγραψαν :

αυξήσεις 50€ μικτά, ΟΧΙ για όλους και
επίδομα ρόλου 70€, ΟΧΙ για όλους, με ειδικό όρο ότι συμψηφίζεται με μελλοντικές αυξήσεις (!),

γι΄ αυτό περιμένουμε τώρα από αυτούς

  • αυξήσεις του κατατεθειμένου πλαισίου
  • μη συμψηφιζόμενες ούτε με οικειοθελείς παροχές ούτε με μελλοντικές αυξήσεις,
  • για όλους και χωρίς εξαιρέσεις.

🞂 Η συμβολή μας στην ΕΣΣΕ

Εμείς, ως ΔΑΚΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, είμαστε εδώ για να συμβάλουμε ουσιαστικά, συνεχίζοντας να υπερασπιζόμαστε:

  • την ενότητα των εργαζομένων,
  • τη θεσμική λειτουργία,
  • τη διαφάνεια,
  • και μια ΕΣΣΕ που θα δώσει πραγματικές αυξήσεις για όλους τους συναδέλφους.

Τονίζοντας, ότι η ΕΣΣΕ δεν μπορεί να είναι προϊόν αποκλεισμών. Δεν μπορεί να είναι προϊόν μεθοδεύσεων. Πρέπει να είναι προϊόν καθολικής συλλογικής διεκδίκησης.

Κανείς δεν περισσεύει. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να περισσεύει άλλους.